söndag 15 mars 2015

SUCCÉ IGEN!!!

Skorped har gjort det igen!!! 

Skidans dag blev i år en STOR SUCCÉ!! Proppfullt med folk, strålande sol och mellan 65 och 70 skidåkare :-) Det är så roligt att se alla gå man ur huse för att deltaga i aktiviteter som ordnas här på byn.


Bilder ifrån gårdagen:
Här börjar alla åkare ladda upp inför skidtävlingen
Oscar och Nova va på hugget med fina flin..
Nova var först ut i sin åldersgrupp. HEJA NOVA!
Och sen var det dags......för den beryktade STAFETTEN att gå av stapeln! Nio tappra förstaåkare på startlinjen och spänningen är olidlig ;-) 
KRIG!! 
Första växlingen. Olle Fjeldseth åkte som en raket första sträckan och det gjorde att jag fick starta på en fin andra placering när jag skulle ut på varv nr 2. Den placeringen tappade jag dock väldigt snabbt! Fågeln vad dålig man är på åka. Till nästa år ska jag va vältränad!! Jag gillar inte att förlora. Vi i styrelsen kom näst sist....
Ulla Johansson redo för att dra iväg ut på sin sträcka. Neongrön hette deras lag.
En slutkörd utslagen åkare ligger å väntar på hjärtstartaren?
Styrelselaget inne för växling. Harne me å växla va inte alls lätt. När jag skulle in för värvning försökte jag att peta med staven....Men, se det GILLADES INTE av domarna! Jag fick göra om, och göra rätt, vilket kostade vårat lag flera sekunder.
Prisutdelning och fika i gympasalen. Smockfullt med folk. Verkligen ett BRA arrangemang av Skidsektionen i SSK! Vi ser redan fram emot nästa års stafett...?
Bästa med dagen! ALLA åkare fick pris, än hur dåligt man åkt. Jag är ju bara helnöjd med min fina "matsäcksväska" från Norra Skogsägarna. Modell artonhundratal!

Nu ska här bakas TÅRTA!!
Kalas :-)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar