tisdag 17 mars 2015

Angeltävling i Junsele!!

Som vi har längtat! Äntligen är det dags för Angeldonstävling i Junsele igen. Den har ju legat "på is" länge, men i år då jämarn ska det anglas ;-) 

Och här ifrån Skorped kommer 2 tappra lag att va med (vad jag vet i alla fall). Jag känner på mig att mitt lag har stora möjligheter att rycka hem första platsen och därmed vinna 20 000 härliga kronor!!! 

Jag och syrran Lisa har slagit ihop oss, och i Söndags snackades det taktik på högsta nivå. Vilket djup vi ska fiska på, när vi ska rycka fast fisken, hur sätt vi på mörten osv, och nu tror jag faktiskt att vi är fullärda. SEGERN är vår.....Sen diskuterade vi nåt annat som också är väldigt viktigt när man anglar gädda. Nämligen fikat. Man måste ha massor med gott fika när man är på sjön. För man måste ju roa sig med nåt medans man väntar på napp. 

Vårt suveräna, vinnande lag kommer att heta "Gäddra Gädda" Väldigt passande tyckte vi. 


Här nedan är annonsen angående angeltävlingen:

Äntligen är det dags för den här fantastiska angeltävlingen att gå av stapeln igen! 
Nytt område med fräscha gäddor!

¤ 2-mannalag
¤ 10 don/lag med traditionell angelkrok
¤ Totallängden vinner
¤ C&R
¤ Försäljning av Hamburgare

¤ FÖRSTAPRIS 20.000 kr

Tid: 21 mars 2015. Tävlingen pågår mellan 09.00-13.00
Uthämtning av start kort från 07.30

Plats: Märrgårdsviken Mo Junsele
Skyltat från Riks90

Anmälningsavgift: 400kr

Anmälan görs på: BG 5699-8354
Skriv in lagnamn, kontaktperson och tel.nr

Sista anm. dag: Måndag 16/3

OBS! Endast Mört som tillhandahålls av Junsele FVO får användas, och den ingår i startavgiften. OBS!
(PGA smittorisk)

Skoterförbud under tävlingstid.

Ej förborrade hål.

Kontakt:
Sebastian Eriksson
073-818 95 01

AFTERFISH på CORNER HOUSE

Liveband: Lady Stardust & The Crew

Väl mött.

Visst blir ni sugna på att vara med?? Ring och efteranmäl er vettja!! 


Over and out från en snart 10 000 kr rikare dam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar