fredag 2 januari 2015

"Oppe pa Konsum"

Hello,

Jämarns vad trött man blir efter en heldag på badet i Sollefteå. Det tar på att plaska runt i poolerna. Å, förresten, jag är inte bara trött.....jag håll på frysa ihjäl också. Jobbigt att va så här frusen som jag är. Frys så man skaka och fingrar å händer blir alldeles blåa. Högre värme på badet tack :-)))))

Nu lite bilder från nyår:
Jag är så djävulskt nöjd med Ubbe-servisen jag köpte. Ska bara försöka hitta lite mer tillbehör till den. 
Vi hade fyra hjälpsamma barn som gladeligen fixade uppläggningen av förrätten. Alla hjälpte till med varsitt garnityr, och titta vad fint det blev. 

Kvällens meny bestod av:
Välkomstdrink: GT black style (inte god....men, konstigt nog drack vi upp den ändå)
Förrätt skagentoast med hummer
Varmrätt; Helstekt oxfilë med gräddig rödvinssås och potatisterrin 
Efterrätt: Jordgubbssorbé med passionsfrukt och chokladmousse. 
Ganska gott alltihopa, men, såndäringa oxfilé är lite överskattat tyck jag. Eller....för all del, kanske fel tillagad av mig :-) 
Vi har som tradition att ordna "femkamp" varje nyår. Här ska det prickas burkar. Svårt för mig, men lätt för min lagkamrat :-) 
Linda redo för nyårspartaj. Hade till och med dammat av min svarta klänning. Huvva, hatar klänning....den åkte av vid tolvslaget....jag fortsatte ju inte naken förstås, utan på med brallor å man känn sig som hemma.
Den livsfarliga skjutningen!!! Massor med folk överallt och raketer som inte riktigt höll kurs. Bara en jäkla tur att ingen fick nån i ansiktet.
"Frössenhararna" hamnade snabbt inne på altanen istället. Mycket varmare än ute, och säkrare..... Nova fick låna en kavaj av en gentleman som såg att hon frös :-) 
Kolla in finaste ungdomarna. Klockan ä kvart i ett på natten och barnen är fortfarande vakna och snälla.

Och natten avslutades för mig och många andra "oppe pa Konsum". Riktigt skoj att se hur det ser ut där nu för tiden. Tror inte jag varit dit sen Mr T Hellström bodde där, och det är ju ett tag sedan...

Och det bästa av allt!!! Jag fick lyssna när Emil drog loss på ståbasen (het det så??) och när Mats revade av några ackord på guran. SÅ trevligt med såna som spelar på "rektet". Jag ska minsann också rycka in ett instrument :-) 
/Tjingeling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar