tisdag 2 december 2014

Utbildning för brandombud!

Vad är det för konst att gå på kurs när man får vara på ett sånt fint och trevligt ställe som NYA BRANDSTATION!! Vilka härliga lokaler. Jag vill också jobba där, behövs det ingen som sitt å svara i telefon å städar eller nåt sånt???? Hör av er till mig. Tack på förhand :-)
Och jag tror det är första gången under mina 20 ÅR som kommunanställd som jag blir bjuden på lunch under en kursdag. Har väl aldrig hänt tidigare.....Nej, har man gått på utbildning har man fått försöka leta åt sig nåt att äta på egen hand. Men, inte igår. Värsta lyxigaste lunchbuffén på Scandic blev vi bjudna på. TACK!!! Det värmde i jobbarhjärtat.
Vi var alldeles i chocktillstånd efter att ha fått sån god lunch :-))) Flera rätter att välja på å massor med smarriga tillbehör! (för onödigt vetande så såg jag förresten min gamla klasskompis Herr Coopchef på Scandic också)

Och vad gäller utbildningen så var den i toppklass. Han som höll i kursen var nämligen en rekorderlig brandman från SKALMSJÖ så det kunde inte bli annat än bra betyg! Jag passade på att göra lite reklam för att flytta till Skorped också när det blev tal om vart man vill bo :-)))) Hoppas det gav resultat. I alla fall var utbildningen mycket intressant med viktig information till oss som är brandombud.

När man är på brandutbildning brukar alltid brandmännen passa på att ge några tips gällande säkerheten i sina egna hem också. Å det gjorde även denna kille. Man ska visst INTE ha skarv, på skarv, på skarv och så vidare......Aha!!
Här hänger till å med skarvdosan i luften :-)
Konstigt.....jag sa INTE ett endaste ord om hur jag har det på övervåningen. Varning för brand? HÖ, HÖ, HÖ!!! 

Nä, nu ska jag kolla mina brandvarnare
/Puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar