onsdag 31 december 2014

Hummer kräva frack!!

Tjo ho! 

Nyårsafton och jag håller på att förbereda godsakerna till ikväll. Går väl så där kan jag erkänna....
Har länge varit sugen på att prova å tillaga gratinerad hummer. Så jag ryckte in några sötnosar här om dagen.
Huvvaligen så höskelet!! Men, dom har fin status dom där fulingarna. Nu citerar jag vad som står på förpackningen: En hummer närmar man sig helst i FRACK och Chapeau claque! Då vet vi de. Tro vad kvinner´n ska kränga på sej då?
Så där ja! Då var Lantislygdman nästan 200 kronor fattigare och typ 1 dl hummerkött rikare. Å inte ser det nå gott ut heller. Å vad beträffar planen om gratinerad hummer så går jag nu in på plan B istället.....Hummerskalen gick liksom sönder lite i hanteringen ;-) Sen kom jag på att jag behöver ugnen till annat.

Nä hörrni!! Nu har jag sprungit 5 km, gjort 30 situps och 30 armhävningar. NU GÅR JAG IN FÖR NYÅRS CHILLNING!! 

/Syns å hörs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar