söndag 14 december 2014

Blossa romglögg!

Hello!

Igår fick Lantislygdman vara med om mycket trevligheter. På dagen bakade jag och barnen pepparkakor och fixade en liten mini-skinka. Sen på kvällen var det luciafirande i Baptistkyrkan där Nova var Pepparkaksgubbe :-) Å sist men inte minst fick jag ÄNTLIGEN smaka lite glögg när syrran å Mats kom och hälsade på. Och bäst av allt.....Oscar bjöd oss på kvällsvickning bestående av Skagentoast, som han gjort själv. Guuuuud så gött de var!! Varför ät man inte det mer ofta så där på kvällskvisten?
Oscar är en hejare på griljera skinka!
Nova gör sig redo för pepparkasbakning
En sån här goding fick vi prova på lördagskvällen. Blossas glögg spetsad med rom. Riktigt bra slag må jag säga. Apropå glögg, min hemmagjorda glögg är fortfarande"odrucken"......får väl ta fram den på fredagkväll och fira att jag går på föräldraledigt! 

Och här ser ni Oscars mästerverk! Han fixade både räkröran och stekte franskan alldeles själv. Skagentoast klockan tolv på natten det satt som en smäck de!! Bra gjort pojken min :-)

Nu ska här bakas fröknäcke, så jag säger tack å huj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar