fredag 5 december 2014

40 delar..minst!!

Pepparkakshus bygge pågår!

I onsdags gräddade jag alla delar till årets pepparkakshus. Usch, vad många delar jag gjorde i år. Får väl se vad tusan det blir av det hela. Går rätt bra än så länge tyck jag. Men, då jag har ju tränat i flera år också, nåt lär man sig faktiskt med tiden. Nu är det bara det svåraste momentet kvar, nämligen att limma ihop allt. Huvvaligen!
Får se om jag roar mig med att limma ikväll.

Det blir i alla fall ingen limning just nu. För snart bränner jag iväg på nya äventyr. Mot ÖRNSKÖLDSVIK. Har sett att jag har alldeles för mycket pengar på kontot, och det går ju inte. Här ska handlas!! Har en svinlång lista med inköp som ska göras. Men, inte så många julklappar, dom har jag redan beställt mycket av  på nätet. Enkelt å bekvämt. 

God bye från en snart utfattig Lantislygdman! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar