onsdag 3 december 2014

Inbjudan till fest :-)

Tjo ho!!

Men, JÄMARNS vad trevligt att det damp ner en inbjudan till 40-års fest på fejjan här om veckan. Är det nåt som Linda Länsman gillar så är det just såna inbjudningar. Skoj!!....Synd bara att det är luciatider. Festen och Novas luciafirande i Önskan nu på lördag krockar liksom lite med varandra :-) Men, den snart 40-årige herren som är en av "värdarna" lovade att man kunde slinka in liiiite senare på kvällen med. Tackar mjukast säger jag :-))))))

Ja ha. Annars då?

Jo, Lantislygdman pyntar och donar inför julen hela dagen lång. I år har jag en ny strategi då det gäll bakningen........Mindre kakor och mera tryfflar å praliner. Är så döless på alla dessa kakor och törbullar som man få kast ut åt räven titt som tätt. Så nu blir det mera götta! Har två sorter på G i kylen just nu. Mums!
Och dom här prima små-granarna var jag ut och stal igår. Ni vet väl att gran-modet går mer och mer mot det fula, spretiga hållet. Å jag är ju modern......Idag ska jag slänga på lite pynt, så jag lägger ut en jättefin efterbild senare. 
SVORDOMARNAS tid är inte förbi!!! Igår började jag med mallen till det årliga pepparkakshuset. Får se om jag tar mod till mig och startar upp bakningen idag? 

/Over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar