söndag 16 november 2014

Surrhumlor!!

Tjo å tjim :-) 

Åh, vad trevligt vi hade på Skorpedsvägen igår kväll. Äntligen fick jag träffa Annica! Alltid lika skoj att  sitta å "törsurre" i flera timmar.
Oscar gjorde kvällen till ära en jättegod efterrätt. Chokladmousse. Den blev riktigt super! 
Till 4 smarriga portioner: 100 g smält choklad, 2 äggulor, 2 dl grädde, 1-2 msk socker. Vispa grädden tillsammans med sockret (inte för hårt), blanda ner äggulorna i den smälta chokladen. Rör ner chokladblandningen i grädden. Ös upp i fina skålar och ställ i kylen några timmar. 
Medan Oscar slavade med chokladmoussen slafsade jag på mig en ansiktsmask och hoppade ner i bubbelbadet. SKÖNT!
Resultatet av Oscars egen mousse. Innan servering garnerar man med grovkrossade maränger och hallon. Slurp....
Å här är resultatet av en nybadad Länsman

Medans kaffet och chokladmoussen slank ner i våra magar gicks det igenom alla möjliga och omöjliga ämnen. Kräftfisket är något som alltid kommer på tal när vi träffas. Sen blev det vintercamping. Åsså hann vi avverka lite affärsidéer och drömyrken. Och sist men inte minst......TATUERINGAR. Nu blir det när som helst en ny gaddning. Jag å syrran va då väldans överens då det gällde motiv. 

Igår kväll var jag "högarns" på att få prova köra tatueringsmaskinen själv a....men, jag tror inte Mats va så intresserad av att låna ut den. Men, det skulle va kul att testa :-)))

Såpass som en sån här streckgubbe skulle man kanske få till??
Och är man riktigt duktig blev det väl en sån här biljardboll....Och kom ihåg Annica! Nu beställ jag tid snart till dig och mej ;-)))

Nä, nu ska jag gå och inspektera Novas koja som hon byggt
/ Tack å huj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar