torsdag 6 november 2014

Inget städjobb för mig :-(

Typiskt!!

Jag hade mailat iväg en intresseanmälan om att jag var villig att ta på mig städningen på Servicehuset, och den ansvariga hörde av sig och var jättenöjd att jag ville ta det. 5 timmar städ i veckan......Men, TYVÄRR är det samma arbetsgivare, alltså Kommunen och då blev det stopp. Jag har redan en heltidstjänst och då får man inte ha mer timmar.....

Synd, det hade passat mig utmärkt att få in en fot på "en annan avdelning" av Kommunen. Det börjar liksom brännas att jag inte får ta föräldranedsättning längre (om sex månader)....blir orolig inför framtiden och hur man ska kunna jobba kvar, går ju knappast att lämna en åttaåring ensam hemma till efter tio på kvällarna. Efter 20 års trogen tjänst inom Kommunen borde man väl kunna få bli omplacerad till ett dagjobb???? Men, så torde det knappast funka...


Tar lite kaffe å funderar/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar