söndag 19 oktober 2014

Nu är jag RIK!!

Hej hopp! 
 
Äntligen kom vi oss iväg på en svampletartur. Synd bara att vi fick köra typ tio mil innan vi kom till ett ställe där inte älgjägarna var i farten. Man kan ju inte gärna kliva ur bilen tre meter från en passare å börja plocka svampen.....Då blir man nog INTE populär :-)

Trattkantareller är en svamp som går finfint att plocka även i frostigt tillstånd...
Kaffepaus! Iris tyckte de va skoj i skogen :-) och vilken proffsig fotograf....Lisa blev visst bara halv!
Min skörd. Nu känner jag mig RIK!! Måste nog ut på en sväng till också innan snön kommer. Är så kul att plocka svamp. 

Jag hann med lite annat än bara svampplockning igår också. Skorpeds sportklubb hade nämligen planeringsmöte! En trevlig tillställning med högt antal deltagare. Vi startade med att ha möte på Servicehuset och sen efter det var avslutat blev det middag för alla deltagare på STATION. Känns så BRA att vi har så kul tillsammans i föreningen och allt bara fungerar lätt som en plätt!! Och jätteschysst att det har blivit sån stor uppslutning till dessa möten sista åren. ALLA kämpar och ställer upp, och då blir ju resultatet där efter också = En välskött, stark förening med stor framåtanda, och nu har förresten Sportklubben stora planer på G igen. 

DET ÄR I SKORPED DET HÄNDER!!! 

Nä, vört man gett äta lite frukost sent om sider....

Tjing/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar