fredag 24 oktober 2014

Förändringarnas tid...

Hej å hå! 

Det blåser kyliga vindar för oss hemtjänstbrudar här på Skorpeds Servicecenter. Vi som jobbat länge har fått vara med om stora förändringar då det gäller Servicehuset genom åren. Köket som var husets hjärta lades ner för många år sedan. Under "storhetstiden" ordnades jul, påsk, midsommarfirande, surströmmingsfester mm. Nu blir servicehuset mindre och mindre utnyttjat och köket står tomt. Det är så synd på "våra" fina lokaler som ligger perfekt placerade mitt i byn!

För ett tag sedan plockades Träffpunktens aktiviteter bort från oss hemtjänstflickor, så nu kommer det anställda från annat håll och sköter om det. Servicen blir väl densamma för gamlingarna, men för oss Skörpejänter blir det mindre gemenskap och tid med gamlingarna.

Och nu det senaste: Skorpeds Servicecenter övergår till Konsult och Service. Hemtjänsten blir alltså hyresgäster som vilka andra i huset. Vi har vår lokal där helt enkelt. All städning osv som vi haft i dom allmänna utrymmena försvinner, och kommer att skötas av nån annan. Vi tycker det känns riktigt tråkigt. Och i slutändan behövs det väl mindre personal eftersom all städning/skötsel av huset försvinner. (min egen teori..) TRÅKIGT! 

Försökte hitta en bild av Servicehuset på nätet men det var då omöjligt :-) 

Jag tror förbanne mig jag rycker in Service själv!! Det vore grejer de ;-))) Men, frågan är bara vad ska jag ha för verksamhet där? Får väl bli den däringa Pannkaksfabriken som jag surrar om i tid och otid....


Kopierade denna information från kommunens sida:

Skorpeds servicecenter

Från och med november månad övergår även uthyrningen av lägenheterna på Skorpeds servicecenter till konsult- och serviceförvaltningen.
Ansvarig fastighetsförvaltare är Rickard Salomonsson
tfn 884 99, rickard.salomonsson@ornskoldsvik.se
Kontaktperson för uthyrning blir Christina Nybergh
tfn 886 15 christina.nybergh@ornskoldsvik.se


I alla fall så finns det TRE STYCKEN prima lägenheter lediga på Service! Så ring till Christina Nybergh om ni är sugna på en liten lya :-))))


Tack å huj/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar