torsdag 9 oktober 2014

DÖDENS KEMI...

Hej å hå! 

Nu har jag läst ut bägge böckerna av Simon Beckett  som jag lånade för ett tag sedan.....och den däringa Dödens Kemi var en riktigt ruggig sak. Huvvaligen! Besvärligt då man inte kan sova på kvällen för att boken är så jäkla spännande. Usch å fy! Men, den va riktigt bra än fast jag fick va rädd hela tiden :-)))
David Hunter var en gång i tiden en av landets mest framstående rättsantropologer, men en personlig tragedi satte stopp för hans karriär. Nu lever han ett lugnt och tillbakadraget liv som läkare i en liten by utan en tanke på att återuppta sitt forna yrke.
När de svårt stympade liken av två unga kvinnor hittas vänder sig den lokala polisen till Hunter för att få hjälp. Motvilligt låter han sig övertalas och snart har han dragits in i en fullkomlig mardröm av rädsla, desperation och ond bråd död. 

Läs DÖDENS KEMI om ni vill va vaken på nätterna....

Den andra boken hette Skrivet i eld, och den var också helt klart läsvärd, fast i den boken fick jag mest bli förbannad över slutet. Jag vill ha LYCKLIGA SLUT.

Over and out from Lantislygdman/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar