onsdag 15 oktober 2014

Åka båt??

Morrn, morrn!!

Då klyver vi veckan.....och jag går mot den BÄSTA helgen = Ledig fre-sön!! Härligt, tror att jag måste försöka lura ut min mor på lite svampplockning på lördag. Jag har NOLL trattkantareller i förrådet, å de gå ju inte??
Harne ä nog bland goaste svampen!

Nu till nåt helt annat: Funderar om man ska boka in sig på en kryssning te Helsingfors under höstlovet. Kan ju va skoj för barnen att fara iväg på en liten tripp :-) Å mamman får gå på taxfree!! Sen finns ett stort äventyrsbad där i Helsingfors som man kan roa sig på hela dagen innan båten tuffar hemåt igen. KUL!! 

Och som vanligt finns det en UPPSJÖ av olika båtar, turer, prisklasser, hytter, tillval osv. Jobbigt värre :-)

Å stor buffé där vin och öl ingår.....HÖ, HÖ, HÖ!! Passar Länsman utmärkt. Mums va gött med räkor å vin!

Ja, ja, jag surfar iväg .NU och kollar upp lite resor,

Hare bäst, synes!! 


2 kommentarer:

  1. En vindunk å en svampkorg !! Ska du vä?

    SvaraRadera
  2. Klart man ska me!!!! Vad jag vet så hitta man mycke mer svamp om man har lite vin i bena :-)

    SvaraRadera