tisdag 9 september 2014

Skörda äpplen,

Hello!

Vad fågeln ska man göra med alla äpplen?? Samma visa varje år när det blir mycket.....Man kan ju inte  gärna vräka i sig äppelpaj var eviga dag. Nog för att det ä gött men..

Slängde i alla fall ihop två stycken enkla äppelkakor här om dagen. Sånt recept där man ska hyvla smör ovanpå kakan. Snabbt som raketen, och gott blir det :-)

Receptet har jag fått av Alva Pilotti (stavning?)

Sen har jag ett riktigt spännande test på G! Ska försöka att göra kallrörd äppeldricka. Ifjol gjorde äppelsaft i saftmajan och det blev inte alls så mumsigt som jag trodde.
Å ska sanningen fram ser ju det här riktigt ÄCKLIGT ut också. Nåt som grisen ska få?? Fast det ska bli äppeldricka så småningom. Nu ska röran stå nere i matkällaren i tre dygn. Sen får vi se.....Jag lägger väl ut receptet om det blir en hit!

Nu ska jag sällskapa med min sjuka dotter. Vi ska mysa och se på Trolltyg i Tomteskogen :-))) Den ä ju KUNG!! 

Over and out/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar