torsdag 18 september 2014

Nu blir det glasögon!

Hello out there!

Nu blir det glasögon för Nova. Hon ser inte så bra, har läkarn konstaterat, översynt heter det visst....
I alla fall fick vi med oss ett recept på glasögon hem, så nu blir det att älga iväg till en optiker och införskaffa glasögon, men det var inte lönt igår eller idag. Ögondropparna man får innan undersökningen gör att man ser ännu sämre än vanligt och är ljuskänslig. Det kunde sitta i dagen efter också. Får väl åka in till stan nån dag nästa vecka :-)

Efter sjukhuset slank vi in på JULA en sväng.....Man får ju tametusan SKÄMMAS! Jag handlar snart mer på Jula än på klädaffärerna :-) Gjorde massor av schyssta inköp bla ett par kängor och handskar, och vad kan då vara i görningen? Jo, Länsman ska ut med husvagnen i helgen. En sista höst-tur!!!

Sen provade jag faktiskt ett par skitsnygga byxor på Bik Bok....Men, så kom jag ihåg att jag lovat mig själv att ha KÖPSTOPP på onödiga kläder, så snyggingarna hänger kvar i butiken.

Får väl se hur det blir med det däringa köpstoppet. Det ska ju bli dans i BYVATTNET i oktober å då behöv man absolut nåt extra snöggt på kroppen, eller hur??

Nu mot kaffet/Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar