söndag 7 september 2014

Karl-Johan-svampsås,

Hej hopp!

Nu ska ni få höra: JÄKLAR, vilken god middag det blev här i huset igår. Jag ävledes å gjorde baconinlindade kycklingfiléer med klyftpotatis åsså Karl Johan svampsås!! Helt suveränt gott :-))))
Det här var alla svampar jag hittade...
Lite pysselgöra, men gött blir det! Dela filéerna och krydda med chili, grovmalen peppar, salt och ev lite kött å grill. Linda baconen utanpå och sätt fast med tandpetare. Bryn filéerna i stekpanna och lägg över dom i en form och stek färdigt i ugnen. 
Resultatet!! Karl Johan såsen var riktigt smarrig :-) Å nyttig? 

Sen igår kväll kom Annica och Mats förbi en sväng. Vi smidde planer för att eventuellt bränna iväg och fiska kräftor i Resele framöver. Visst låt det spännande! Det har man aldrig provat förut. Tips mottages gärna :-)))) 
Men, då det gäll svampen är vi värsta experterna. Systrarna SVAMP resonerar...

Apropå ingenting = Helvete, vilken träningsvärk jag har idag. Först Cirkelfysen på fredan och sen denna hemska gåning igår. Jag är alldeles utmattad ;-) 

Måste nog lägga mig å vila en stund/God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar