lördag 6 september 2014

Fw: Vilken dag!

OJ! Vilken dag....

Lårmusklerna fick jobba kan man säga......Rakt upp i flera mil innan vi va framme vid "superkantarellstället"! Synd bara att nån annan hunnit före oss.

Här va vi glad i hågen och helt ovetande om att nån IDIOT-svampmarodör roffat åt sig allt .-)
Tur att nån liten stackars fläck va glömd....
Dom här tog jag INTE med mig hem!
Svart trumpetsvamp! Det var ju kul att hitta svampar som man inte plockat förut
Huj på dä!


Det blev en heldag i skogen för Lygdmans. For vid tio och va inte hemma förrän femsnåret. Vi avverkade ganska många mil för att få några ynka svampar i våra korgar.....Fast, det va ju rolet att få åka omkring i Bjästa/Köpmanholmen. Det va typ massor av år sen jag va där sist. Osså fick vi kolla upp hur det ser ut vid Kornsjö Strand nu för tiden :-) TREVLIGT!

Och sen det bästa av allt! Vi blev hembjudna till Snygg-Erik-Thelin! Han bjö oss på SKITGOA äpplen.....åsså lova han att visa oss dom bästa kantarellställena, för han tyck ju synd om Lygdmans jäntern som inte hitt nån svamp ;-) Tackarrrrr!

Nä, hörrjä! Nu väntar jag besök av nån som ska bjussa på en Lördags-KONJAK!! Synd att jag inte drick konjak....HÖ, HÖ, HÖ!!

puss/puss!! 

From: 46706501662@mms.telia.com
Sent: 9/6/2014 9:22:59 AM
To: lindaandrettia@spray.se

Vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar