onsdag 10 september 2014

Fånga öring!

He, he!! 

Dagens första utmaning för Länsman blev att försöka fånga in en redig öring som "fastnat" i bäcken. Utrustad med håv, hink och stövlar jobbade jag på länge och väl för att få fatt i den fina fisken....MEN! Det är så mycket pinnar, bräder och bråte så jag gick bet....en gång fick jag in firren halvvägs i håven fast den hann sticka sin kos å tillslut fick jag ge upp! Synd, annars ha jag levererat den till syrrans damm :-)
Den var nog inte riktigt så här stor.....och sen tror jag att fiskarna i bäcken egentligen är Kanadensiska Rödingar, inte öringar.

I sjukstugan är det på bättringsvägen. Ingen feber just nu, så förhoppningsvis blir det jobb imorgon. Men, det va då jävla typiskt att jag missar utbildningen jag skulle få gå på idag.....Suicidprevention föreläsning om självmord, förebyggande, sorg osv. Hade varit SÅ intressant att få gå....APA, vad less jag bli!!! 

Tröstar mig med att börja sila äppeldrickan :-) 

/ Bye, bye,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar