söndag 31 augusti 2014

Tack för hjälpen :-)

Hej på dig!

Då var det Söndag och det tyck jag är helt perfekt. När man jobbar helg längtar man ju till den är slut och nu har jag bara ett pass kvar, sen får jag EN dag ledigt :-) Tack till Annie och Katrin som tagit hand om barnen medans jag tagit hand om gamlingarna.

Åh, vad mycket svamp det finns ute i skogarna i höst. Måste nog ut en sväng idag med, är ju så himla kul! I morgon börjar ÄLGJAKTEN och då törs man väl inte trava på hur som helst i skogen.....när jag kränger på mig mina läckra JULA-braller ser jag kanske ut som en älg???
Massor med Karl Johan svampar. Jag såg ett matprogram på tvn här om dagen där dom höjde denna svamp till skyarna. Bästa, godaste svampen!! Kycklingfilé med Karl-Johan tillagade dom. Såg jäkligt schysst ut. Det ska jag fixa till nästa helg :-)
 Man kokar bort vätskan ur svampen å sen åker den ner i frysen i väntan på tillagning :-)

Nu mera kaffe/
Tjing

3 kommentarer:

  1. Trevligt med sällskap! Perfekt att kunna hjälpa till...

    SvaraRadera
  2. Å så fick du vara vår hjälp... Hörde att Rickard lånade in Nils hos dig igår när jag va på inventering. Tusen tack!

    SvaraRadera