lördag 16 augusti 2014

Efes och Meltem = Sant!

God Lördag på Er :-)

Här hoppade Lantislygdman upp vid halv sju....Omöjligt att sova, och det är bra, då kommer man tebaks i "kliva upp gängorna" igen. Schysst när man ska börja jobba om inte annat...

Nu till överskriften: Jag slank in på Bolaget när jag var till stan i veckan och köpte några äkta Turköl = Efes!! Det är väl det närmaste Turkiet jag lyckas komma?? Så ikväll blir det Turk-fest hos Katrin!!!
Mums! Vad gott det ska bli :-)

Jag skulle bara ha fått tag i några Meltem också....Då har det vorte riktig Turkiet-stämning ikväll :-))))
Men, såna här godingar växer nog inte på träd....finns knappast på Konsum. Minns när man var i Turkiet bland första gångerna, då gick det att rycka in ett sånt här paket för 7 kronor, om man hittade rätt affär...(eller var det 11kr? jag har ju så jäkla dåligt minne...) Ja, ja, skitsamma!! Billigt var det i alla fall :-)))

Nu blir det kaffekopp nr TRE! Skål//




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar