tisdag 1 juli 2014

Frozen daiqiri!

Morning!! 

Yes! Då har man avverkat sista semesterdagen för i sommar...Och idag går jag över på föräldraledigt istället., hö, hö, hö!!! Funkar ju lika bra det ;-) Och idag kära vänner, kändes det till och med varmt ute när jag sprättade iväg efter tidningen, 16 grader!!! Tänk om man kan ha kjol och linne på sig idag utan att frysa ihjäl......

Och OM det nu mot förmodan skulle komma in en värmebölja över vårat län så har jag förberett med sommarens viktigaste dryck. Nämligen Frozen strawberry daiqiri:
Jordgubbar, pressad citron, sockerlag och en redig skvätt med ljus rom, som sedan körs till mos i mixern. Å sen slänger man in alltihop i frysen, så det fryser till....Blir så himla GÖTT!! Nästan så jag var sugen att prova en redan igår när jag gjorde röran......men, jag kunde hålla mig ;-)

Och till jordgubbsdrinken behövs det nåt gott tilltugg....så jag gjorde en plåt med fröknäcke igår också, då jag liks va i farten. Knäcket bryter man i lämpliga bitar och lägger en brieost-skiva på varje bit och sen toppar man med päron. Helt perfekt som drinktilltugg. Som sagt.......nu är det bara att vänta på att törhettan ska dyka upp :-)))))

Medans jag väntar på värmeböljan drar jag iväg till Harpsjöbacken och sätter upp tält till lägret som börjar imorgon!

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar