måndag 23 juni 2014

Midsommarhelgen :-)

Hej hopp där ute!

Tusan va gött det är att ha semester......känner mig så jävla trött, så det passar ju perfekt med en slappar-måndag. Nova va visst också lite sömnig. Hon tog sovmorgon till halv elva idag. Det tar på att vara ute och campa tror jag ;-) Men, nu är Nova på hugget igen, hon ska nämligen få fara och hälsa på en av våra nyaste Skorpedsbor = Engla. Det blir skoj de :-)))))

Nu till midsommar:
Torsdagskväll och förtältet är uppsatt. Jag och Nova roar oss med upphopp och liknande för att hålla värmen....Tjocksockar å tjocktröja är dresscode!
Bjöd in grannarna från "Tattars" på en jättegod? Irish Coffe....
Och senare på kvällen travade vi iväg upp på höga berget och fick oss en titt i Sundins/Hildingssons fina stuga. Vilket toppenställe alltså!!! Kommer att bli hur bra som helst :-) Kolla in vilken UTSIKT...
Hugga ved!! 
Storfiskare som vi är kunde vi inte hålla oss, utan drog iväg på en nattlig fisketur. SPÄNNANDE! 
"Lilla" partylådan hängde förstås med på äventyret ;-)
 Svårt att ta sig fram i en mörk skog!
 Mycket mask på kroken är bästa knepet när man ska fiska...
 Se där ja!!! Fångst på direkten :-)))))

Det va torsdagens äventyr....återkommer med resterande helgsbravader om en stund. Nu måste jag masa mig ner i tvättstugan och ta reda på maskin nr 3!! ALLT måste tvättas....stinker rökt böckling om precis alla kläder...

Bye, bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar