onsdag 26 mars 2014

Kvinner´n ä ett släkte för sig...


Säga vad man vill....Men, kvinnern´s list är det då inge fel på. Nej!! Dom ä rätt så sluga varelser ;-)

När jag ska ut på vedbacken och bära vedklubbar, då går det väldigt trögt för Länsman....Arbetet är ju "alldeles för tungt" för min stackars veka kropp! Men, några dagar senare då kärringen blir sugen på att få ny färg på väggen och möblera om i matrummet, då finns hur mycket kraft som helst :-))))) Vips kan man kånka omkring på svintunga möbler fram å tebaks och dessutom ägna flera timmar till att tapetsera och måla på diverse rat! Lätt som en plätt.....HÖ, HÖ, HÖ!!! 
Äntligen har jag börjat renovera golvuret som jag fyndade för en tid sedan. Klockan har bara stått och sett allmänt skrabbig ut....Men, nu jämarn ska den piffas till :-)

Och såklart i samma veva blev jag sugen på att måla bort ränderna i matrummet.....å som jag ävlades med dessa ränder när dom skulle målas dit....suck! Ja, ja, dom fick ju sitta uppe ett halvår typ :-)

Over and out from the FOX!! 


2 kommentarer:

  1. Stark som en oxe... jag har oxå baxat möbler idag... Med konster å knep vet du... Spännande å se resultatet!!

    SvaraRadera