lördag 1 februari 2014

LÄNSMAN är hon en tjyv??

Jodåååå! Det blev några fynd i staden igår.....Va fågeln! Ska Vero Moda slå igen?? Där var det full utförsäljning. Tråkigt, den affären brukar jag fynda i lite då och då. Och personalen är väldigt hjälpsam och trevlig där :-)

Men, affärens upphörande gjorde så att jag knallade hem med två par prima jeans till halva priset = Tackar mjukast :-))) Kränger nog på mig ett par ikväll till FESTEN på Bygdegården.

Sen fick stans populäraste affär sig ett besök också.  SYSTEMBOLAGET. Den butiken måste vinna stort då det gäll antalet kunder??
Men, fy vad otrevligt det var att jag blev typ en misstänkt tjyv därinne....När jag älgade iväg in på Bolaget det sista jag gjorde hade jag såklart flera stora kassar plus en rejäl väska med mig in. Sen gick jag runt och småplocka lite av varje....tänkte ju ha lite smått och gott med mig på festen ikväll.

Tillslut ser jag att den där hemska VÄKTAR killen följer efter mig på betryggande avstånd, än vart jag går så nog fågeln står han och stirrar mot mig. Huvvaligen!! Ser man verkligen ut som en sprittjuv??? En 40-årig kärring en fredagseftermiddag.....Ja, det kanske är den kategorin som stjäl mest, vad vet jag??

I alla fall så drog jag iväg mot kassan och betalade...å Väktaren stod fortfarande och glodde! Sen när jag packade i varorna kom han med raska steg mot kassorna. Jahapp!! Tänkte jag...nu blir det till å dra upp allt ur påsarna. Jeans, toppar, bhar, trosor mm mm....Men, NEJ, han for förbi mig och försvann. PUST!!!


Hare bäst där ute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar