fredag 3 januari 2014

Halkigt...

Usch å fy! Vad halt det var när jag var ute och sprang igår ikväll...sju saktiga kilometer fick det bli, jag hade fullt sjå bara med att hålla balansen, så nån "snabbspringning" var det inte tal om.... Vad äre för fel då de regna å ä ba plusgradern å dynga mitt i vintern??? Man vill ju åka skidor, slalom och skoter på vintern för bövelen :-)

Nu fortsättning på Nyårsfirandet:
Jag hade ävles för att få till nå slags lockar på håret =  det gick inte så bra...Jag ville ha såna där fina som Ethel hade på Julafton. Men, se det GICK INTE! Ethel, du måste lära mig :-))
Här ser ni mitt bidrag till drinktävlingen...Trodde att jag hade segern som i en liten ask med min goda NORRLANDs drink! Hjortronlikör, gin och lite sprite på toppen. Sen frysta hjortron och färgad sockerkant som dekoration...Men, se den hamnade näst sist!!! Jag är besviken.....Helst på dej syrran. 1 poäng!!! Morr!!
Tävlingsdags igen. Denna gren var den mest allvarsamma av alla. Tror att kvällens värd var särskilt sugen på att få vinna denna gren. Men tji fick han!!! Tävlingen gick ut på att skjuta så hårt som möjligt. En apparat mäter hur hårt man kan skjuta en puck. Jag kom upp i ynka 60. Behöver jag säga att vårt lag förlorade?
 Och vips så var klockan tolv och dax för årets raketuppskjutning!
 Ufos....

Vi brände iväg så många raketer att det blev en stor fet dimma över hela tomten. Ser nästan ut som huset tagit eld.
 Oscar och Karin med var sitt bamse tomtebloss!
 Och nu det BÄSTA av allt...Prisutdelningen efter avslutad femkamp. Synd att vårt lag kom typ sist?
Till och med Mamsen fick sig ett pris, fast hon inte deltog i femkampen. Framöver kommer ni att se många Toriro-mössor ute på byn :-)
 Kvällen avslutades med allsång. Katrin skötte gitarren med bravur!!

TACK FÖR EN ROLIG KVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar