torsdag 12 december 2013

Sjukt va det här...

Jahapp!

Då var det sjukt i huset....Igår när jag kom på Fritids låg Oscar där på soffan. Magvärk så in i bomben!! Hela kvällen låg han och ojjade sig. Usch å fy!! Jag är så rädd att det ska bli som den gången vi fick lov att åka in på sjukan! Så idag blir det en VAB kväll. Typiskt!! Har hört rykten om att det går magsjuka här i byn också, så man kan ju inte gärna leja barnvakt, om det nu skulle vara magsjuka han åkt på....Men, Oscar säjer själv att det inte alls känns som magsjuka, han mår inte illa utan det värker fruktansvärt i magen.

Apropå all debatt om FOTOFÖRBUD på luciafiranden....Jag skyndade mig att kasta den fina bilden ifrån Önskan i papperskorgen. Man törs ju knappast publicera några foton från olika arrangemang här på bloggen längre :-( Tidningar som ÖA måste ha det kinkigt nu för tiden också tyck jag. Ibland ser man bilder från Skolor, lucia, högtider, sportarrangemang mm där ÖA har varit och knäppt bilder. Är det fortfarande tillåtet??? Där har inte heller människorna valt att vara med på bild.

Man förstår att det finns dom som INTE vill finnas med på bilder i olika sammanhang, men det är lite tråkigt att allt är så himla farligt och förbjudet. Jag tycker det är jättetrevligt att få se mina kompisars barn på bilder tex på FB. Men, när det inte finns nå folkvett längre. Är tiden förbi när man tittade på en bild och tyckte den var fin och sen var det bra??? Verkar som det finns en uppsjö av pedofiler och andra idioter överallt! Ro hit med nå vanligt bonnförnuft för bövelen!!!

Ja, ja, nu ska jag koka mig en rejäl stor panna med starkt kaffe! Då kanske jag får nån energi....man sover rätt så dåligt när man är orolig för magsjuka.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar