lördag 14 december 2013

Baka rucolafyllda bröd!

Tittut!!

Ikväll blir det middag och GLÖGGFEST här hos oss!!! Ska bli skojsigt de :-))) Så idag håller jag på att dona och förbereda lite mat och grejer. Vi blir nog ca 17 personer = KUL!!

Just nu håller jag på att baka rosenbröd och västerbottenostbröd med rucola, det sistnämnda har jag aldrig gjort förut, så man får väl se vad det blir av det. Vips åker det ut på kasa!!
Man bakar ut en stor platta som sedan fylls med en röra av cremefraiche, rucola och västerbottenost. Strö över flingsalt och peppar. Sen skär man i smala remsor som viras några varv. Klart! In i ugnen.
Här är första plåten klar. Ja, det ska vara olika storlekar och former, då syns det att brödet är HOMEMADE.....

Å här fick vi lite extra jobb efter stormen Ivars framfart. Granen hade knäckts av och blåst iväg, plus att belysningen dog såklart! Allt mitt pynt på altantrappan for sin kos med.....lyktor å rat fulla gräsmattan :-)

Nu mot strykberget.....Eller ska jag öppna en flaska glögg å provsmaka istället :-)

Syns å hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar