torsdag 5 december 2013

Advent hos mig...

Hej hopp!

Advent börjar sakta men säkert sprida sig i detta hus. Stakarna och stjärnorna har kommit på plats. Snart är det bara tomtarna som fattas....och mitt pepparkakshus förstås! Kan bara inte riktigt bestämma mig för hur det ska se ut. Ifjol gjorde jag det enkelt för mig, då fick det bli ett dass! Litet och behändigt att bygga :-) Får se OM jag har energi till nått mer avancerat projekt i år. Det är ganska tidkrävande att få till ett större hus....men, nånting ska det då bli. Kan ju inte gärna bryta byggtraditionen.
Spana in värsta fyndet!! Ett stycke prima björk-klocka á 50kr :-)))) Man kunde ju rakt inte låta bli att köpa!

 Beställde vita hyacinter på Konsum som fick bosätta sig i några glas från IKEA
Billigaste pyntet hittar man alldeles gratis efter Degersjövägen. En liten fulsnygg gran...

Nä, bäst att parkera framför ny-tvn och se vad Ernst har för sig ikväll. Kanske det slinker ner en glögg också till tv-tittandet....vem vet??

Tjo å tjim!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar