söndag 3 november 2013

Trick or Treat!!

Äre Halloween så måste man pynta lite, eller hur?? Ute lyser pumpalyktan och inne har jag fixat spindelväv med tillhörande spindel, åsså små fladdermöss utspridda på borden....scary?? Njae, men kul!
 Spindeln klättrar på ljusstaken
Dukat för Halloween middag. Idag lagar jag ost och peppar fylld helstekt fläskfilé i chilisås och till det blir det skivad ugnstekt potatis, med ruccolasallad. Mums, vad gott det ska bli!!
Igår spökade vi ut oss så här, när vi skulle gå te byn på middagsbjudning!

Efter en trevlig kväll med god mat och dryck borta hos Rickards tog jag och Oscar på oss våra värsta skräck-masker och smög iväg på en nattlig skrämseltur. Destinationen var Annicas torp! Och JÄKLAR vad vi fick skrämma dom. HA, HA, HA!!! Vi gömde oss bakom hennes soptunna och inväntade. Visste ju att det fanns storrökare i huset och så småningom skulle dom dyka upp ute på bron för att tända sig ett bloss. DÅ SLOG VI TILL!! Hoppade fram ur mörkret och skrämde slag på dom. Ha, ha!! SÅ roligt....för mig och Oscar i alla fall :-) Som tack för att jag skrämde skiten ur dom blev jag inbjuden på ett glas vin. Tackar!!
Hos Syrran var det full fart! Min minsta syster fanns också på plats med fin mustasch på läppen kvällen till ära. Vi surrade ett tag med alla åtta Halloweenfirare som var hos Annica, och sen tog vi våra masker och knallade hem å hoppade i säng!
 
Tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar