torsdag 21 november 2013

Korkad...ä man då inte... ?

Jooodåsåatte....

Datasnillet fortsätter sina försök till att laga trasiga teknikprylar i detta hus. Igår lyckades jag locka hit ytterligare en expert i ämnet = Min mor! Säja vad man vill....men korkade ä vi då inte :-) Ni ser ju att vi med gemensamma krafter tex lyckats få igång det mobila bredbandet. Därav detta inlägg!Tyvärr gick det sämre med felsökningen angående internetuppkopplingen....Ska försöka låna ett modem idag och se om internet funkar då.

Eftersom det kryllar av virus och skit i min dator hade jag fått låna Morsans prima dator för att skriva ut ett viktigt dokument när vi liks va i farten.....Men, i helsicke att det gick!!!! Skrivarjäveln stod bara och morra å påstod att det var slut på papper. Vi försökte med allt möjligt, fylla på mer papper, minska på papper, starta om osv....Tillslut tog jag en ficklampa och lyste ner i där pappret läggs i....AHA!!!! "Nån" hade stoppat ner en penna och en tärning däri. Inte undra på att skrivarn bar sig märkligt åt....

Så jag fick till mitt papper tillslut ändå. Nu fattas bara att få väck viruset och att få Internet att funka igen. Lätt som en plätt...HÖ, HÖ, HÖ!!!

Idag har vi äntligen tid på Hälsocentalen för Novas onda mage. Får väl se vad Herr Lage tror att det kan vara. Usch! Det är så synd om min stackars jänta! Men, jag tyck hon såg lite fräschare ut igår i alla fall. Men, nått fel är det. Men, vad??????

Syns å hörs!









2 kommentarer:

  1. Fy va besvärligt å jobbigt att hon ska måsta ha så
    Besvärligt med magen. Förstår att det måste vara jobbigt att
    inte veta vad ni ska/kan göra för att hon ska slippa ha ont. Hoppas
    att farbror doktorn gjorde en rejäl undersökning å kollade allt vad gluten
    laktos och hela fadderittan! / maria Sjöberg

    SvaraRadera
  2. Halloj Maria! Nu är Nova pigg och alert igen....Precis som alla gånger förut håller det onda i sig i ca fem dagar sen blir hon bra en period. Ska bli intressant att se om magvärken drar igång igen om en vecka, så verkar mönstret va :-( Å läkaren visste inte heller vad det kunde va...skrev ut kolikdroppar som hon ska ta....

    SvaraRadera