söndag 17 november 2013

IM ALIVE!! Tro inte att vi har blåst bort här i Skorped. Nej, det är bara Internet som krånglar...Imorse var det stendött på strömfronten, vilken tur att man har rustat sig med hundratals ljus, elverk och gasolkök, så morgonkaffet gick bara finfint att få till :-) Riktigt mysigt med tända ljus, kaffe å en sprillans ny IKEA katalog. Att det stormat ordentligt såg jag direkt då jag klev ut. Krukorna och lyktorna på altanen hade flugit sin kos. och hos grannen låg en stor fet gran ätte backen....huvva, man vet ju aldrig vad som kan komma flygandes! Tur att jag huserade inomhus mest hela dagen med det vanliga nöjet = MÅLA!! man blir ju rakt groggy av den där spännpapptakfärgen....det svider som tusan i ögon och hals efter ett par timmar i ångan. Tur att jag fick ta en paus och åka iväg med Oscar å leverera jultidningar :-) Då blev det värsta, godaste eftermiddagsfikat i Byvattnet också. Nu mina vänner ska jag bläddra i nya boken " mycket mera halv åtta hos mig," Ha det bäst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar