tisdag 10 september 2013

Göra sig mera jobb!!

Skitt!! Vad enkelt det är att göra sig mera jobb än nödvändigt.....Men, gillar man att måla så...

Igår medans Nova låg och slöade började jag måla en fulfuru möbel som ska in på Novas lilla rum. Sen idag kom jag på att hennes säng borde få sig en upprustning med. För att liksom matcha det nya vita! Hennes säng är sån där vitlaserad pjäs, så den har fått en ful, gulnande ton på senare tid.
Här är det grundmålning på G! En ljusblå spegel med bilar på ska också få bli vit när jag liks har penseln framme :-)
Sängen står då väldigt olämpligt till för att måla.....Trångt och bedrövligt! Tur att man aldrig ä nå sölsam då man målar....?? Resultatet av all målning visas om några dagar.
 
Idag har jag nedsättningsdag så Nova fick vara hemma än fast hon är frisk. Lika bra att vila upp sig en extra dag :-)
 
Nu ska jag kolla om det finns nått gott att knapra på i det här huset,
 
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar