måndag 12 augusti 2013

Måndag...

Det är nära nu! Att Länsman ska börja jobba igen....Tur att jag va så smart att jag tog semester idag med, för sen har jag ledigt på schemat både tis å ons :-) Så på torsdag drar vardagen igång igen!! Herregud, vad en sommar går fort. Tur man har mycket skojsigheter att se fram emot närmsta tiden, så man inte deppar ihop fullständigt :-))))
 Här är delar av gårdagens skörd! Idag ska jag fortsätta att plocka in mera vinbär.
Svart/rödvinbärssaften blev jättegod!
 
Nu är det bara att hoppas att det blir mycket svamp också! Det har ju varit så torrt att svampen inte har trivts! Fast nu har det regnat lite så nu jäklar kanske den är på G snart?? Får höra med min mor om vi ska ut på en tur.....för själv törs man tusan inte gå! Det finns ju allt ifrån björn, älg, monster, spindlar mm i skogen :-)
 
KAFFE.NU
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar