torsdag 15 augusti 2013

Lännäs alla vägar!

Herrejösses!! Igår kväll inventerade vi ALLA Lännäs älgtorn kan man säja.....I jakten på bär och svamp fick vi liksom ögonen på ett å annat torn också! Och svamp var som vanligt stört omöjligt att hitta. Tips mottages tacksamt :-)))) Annars såg älgtornen fina och välmående ut. Ett såg till å me nysnickrat ut. Bra jobbat! På min 40-års fest hade jag stora planer att försöka köpa in mig på en plats i Lännäs jaktlag.......men, jag vet inte om "jaktkamraterna" va så pigga på den idén???
 Det är för härligt att gå i skog och mark....OM man har sällskap förstås :-)
Töntiga familjen ska ut på äventyr. Den här gången hade vi i alla fall full ranson med fika me oss. I brist på svamp får man svulla istället.
 Gissa platsen?
 Mums, mums!!
Det här var väl det mest "spännande" som hände under kvällen. Tre tjädrar va ute och spatserade på vägen....Att jag inte drog på med "turbogasen", då hade man fått sig en god tjädergryta!

Tjofaderittan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar