tisdag 13 augusti 2013

Hallå herr Kantarell??

Igår kväll brännde vi iväg på en liten svamp och bär tur. OJ! Vad mycket fina blåbär det finns fortfarande. Synd att det bara var Oscar som va klok nog att ta plockaren med sig.....Den blev överfull innan vi hade gått våran sväng. Nästan två liter som vägde 1kg fick han ihop. Idag ska det bli saftkokning och blåbärspaj!! Skoj!
På svampfronten var det desto sämre! Bara oätliga svampar syntes till. Det måste va både för tidigt och för lite regn för kantarellerna.
Ha, ha!! Ja, ni ser ju hur det ser ut i min svampkorg....Å då fick jag ta reda på dom andras svampfynd också....ÖKEN!
 
Ja, ja, bättre lycka nästa gång. Vi har flera "nya hemliga" ställen vi ska fara till höst. Å då ska ni få se på proppfulla kantarellkorgar!!!!?
 
Nä, nu ska jag ladda för en springtur. I Söndags utökade jag sträckan till 5km å det gick bara bra med knät. Idag får det bli 6km :-))))) Yippie! Snart ä jag på banan igen, efter tre veckors skada.
 
 
Pusselipuss!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar