måndag 15 juli 2013

Meta stenbit...

Igår drog vi iväg och fiskade en sväng på eftermiddan. Det är ju så himlars skoj!! Synd bara att ingen fastnade på kroken.
Efter den här "hemliga" bäcken smög jag och Oscar omkring och metade. Vi hade flera på....men, bäcköring är väldigt svåra att lura upp! Bättre lycka nästa gång.....Fikat var gott i alla fall :-)
Vi var även till koltjärna och försökte dra upp några små öringar, men där var det stendött! Jag hade typ två napp. När vi gick hem hittade vi det här "liket".....Av en människa?? Jag gissar på ren ja...

kuckeliku!
 
Man har knappt hunnit landat på sin egen gård förrän det är dags att packa husvagnen igen....Nu står den årliga Åselehelgen på schemat, så idag tänkte jag försöka svänga ihop lite mat att ta med :-)
 
Men, först ska jag ratta in Radio Övik och lyssna på Karin Gyll som är dagens sommarpratare där.
 
Tack å hej!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar