torsdag 25 juli 2013

Dra gädda!!

Igår kväll lånade vi båten av Hasse F och försökte dra nå storgäddor i Stugusjön! Härligt väder med strålande kvällssol....men, urdåligt med napp! Jag hade nått enstaka hugg men ingen gädda ville fastna, däremot drog jag upp en abborre på "gäddsorken". Den var stor å fin, men fick hoppa tillbaka i sjön igen. Jag tar den nästa gång igen :-)))
 Kapten Nova sitter längst fram!!
 
Hö, hö, hö!! Värsta fisken...?? Störst för kvällen i alla fall...För vi fick ju bara den här!
 Oscar provade sina nya drag som han köpte på Åsele marknad
Det är så roligt att fiska! Något som också var väldigt roligt igår var att jag ÄNTLIGEN fick träffa och hålla i lilla Katarina! Jämarn, vad söt hon är!! Vi träffades nere i Vika, och Prem bjöd oss på jättegod hemmagjord "slush". Gott och läskande som tusan i denna törhetta :-)))
 
Värst var att jag tog jättefina bilder på Katarina och sen råkade jag av misstag radera alla bilderna! BAJS!!!
 
Over and out from Länsman,
 
Ps. Tack Hasse för lånet av båten, och tack Maria och Krister för lånet av flytvästarna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar