måndag 10 juni 2013

När jag va liten...

När jag var liten fick jag ha alla möjliga djur. Det var det BÄSTA som fanns. Jag hann med att ha kaniner, fiskar, fåglar, vandrande pinnar, katter och hund osv....Sen fångade jag vilda djur också som jag hade i olika "burar". Grodor, fiskar och kanske nån liten trast ibland. Det var tider de!! Nu vill jag absolut INTE ens ta i en groda :-))

Men, i alla fall...Nu är det dags för ett djur i den här familjen med. Barnen har tjatat i typ åratal om nått litet djur. Så idag bränner jag och barnen till stan och rycker in ett par "spärer"....Det blir kanonbra! Buren beställde vi på nätet och den hämtades ut igår, så nu har vi inrett och gjort klart för dom nya familjemedlemmarna.

Trodde först att mitt gamla bur ifrån åttiotalet skulle finnas i säkert förvar uppe i Byvattnet, för där kastas det ingenting i onödan....men fågelburar var nog inte lika viktigt att ha kvar som nå gamla bildelar?? För buren fanns inte kvar, och det är troligen lika bra de....den buren hade nog vart ganska skrabbig vid det här laget :-)))

Bäst att väcka Nova och bränna iväg,

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar