onsdag 22 maj 2013

Ledig igen :-)

Tjo ho! Då går jag in på ledig dag nr 2! Att vara ledig två dagar i rad hör inte till vanligheterna direkt. Men, eftersom jag inte jobbar riktigt heltid så blir det värsta lyxet ibland...

Igår var det premiär för motionskvällarna här Skorped. Massor med hurtiga typer hade letat sig upp till Bränna. Uppskattningsvis ca 30 pers!! Bra jobbat motionssektionen :-) Nästa Tisdag är det dags igen, så var beredd och ta tillfället i akt att motionera lite under trevliga former....Själv drog jag till och "småjoggade" upp till Lännäs medans barnen tog cyklarna. Usch! Vad jobbigt det var, vi hade ju liksom redan sprungit fyra kilometer nån timme tidigare.

Lite bilder från Brandbils besöket på Skorpedskolan:
 Nova cyklar en runda i väntan på att Brandkillarna ska dyka upp.

 Frågorna haglade över Brandmannen....Barn i den här åldern vill ju veta ALLTING!

Här visas det hur skumsläckning går till. Väldigt intressant!

 Det här var populärt! Provkänna på skummet. Ja, jag gjorde en skumboll jag med...
Och sist men inte minst drog Brandmännen igång sirenerna såklart!!

Vi fick också en liten lektion i första hjälpen och hjärtstartare. Ni kommer väl ihåg att det finns en hjärtstartare borta vid stora entrén på Servicehuset?? Bara att hämta från lådan på väggen där om det skulle hända en "situation"! Det kan rädda liv!! 

Ut i trädgård.NU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar