söndag 7 april 2013

JÖSSES!!

Skit!! Vilken crazy utflykt det blev till IKEA igår. Vi hade en supertrevlig dag och kväll med miljoners skrattanfall....Jag dör av skratt fortfarande bara jag tänker på Restaurangen som vi besökte i Härnösand på hemvägen. Tror den hette Matverkstaden. Att besöka det stället var ungefär som att gå på teater, där personalen var själva skådespelarna....

Och det är då första och troligtvis enda gången jag har fått köpa en drink för halva priset för att dom inte kunde blanda till den rätt! Fast billigt blev det ju då. Att jag inte köpte fler?? Stark som tusan var den med...
En vanlig hederlig Cosmopolitan beställde jag....Det blev ett svårt uppdrag för blondinerna i baren. Efter att först ha luktat på ett juicepaket och ratat det, blandade de ihop nån sörja som dom sedan gick iväg och provbjöd en annan kund på, för att testa om den gick att dricka....hoppas VERKLIGEN att dom åtminstånde orkade hälla över min drink i ett nytt glas innan jag fick den....Gott att zippa på samma drink som nån gubbstrutt mumsat på först :-) Ha, ha, ha!! Har aldrig varit med om liknande.
 
I alla fall kom brudarna med provsmaket till oss, och utlovade halva priset på drinken eftersom dom inte fick till den rätt.....Tackarrrr! Vi sa ja! Så jag drog i mig drinken och fick eventuella sjukdomar från provsmakningskillen på köpet....
 
Behöver jag nämna att dom inte hade en susning om vad en White lady eller en daiquiri var för nått....En annan kund som skulle köpa sig en mumsig Kaffe-Karlsson fick frågan om han ville ha mjölk och socker i kaffet :-)
 
Gårdagens skörd från Ikea såg ut så här:
Hellsprättn va vi köpte mycket....Tur att Robin hade fixat värsta packarbilen!! Rymdes hur mycket som helst. Å bästa med hela resan var jag "glömde" att köpa både tvmöbeln och vitrinen till altanen. Jag måste alltså snart på Ikea igen. Nån som vill hänga på?
Att dom säljer vin på Ikea. Det har jag aldrig uppsnappat förut. Det var jättegott med en cheesecake och ett vinglas efter flera timmars shoppande.
 
Nu mot tvättmaskinen,
 
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar