måndag 4 mars 2013

Sjukvård?

Hej å hå! Idag har jag varit sjukskriven i en vecka, precis så länge man får vara sjuk utan läkarintyg. Alltså blev det till att försöka uppsöka en läkare idag igen då, för börja jobba kan jag inte....

Men, att få tag i en doktor var då lättare sagt än gjort. Ingen tid att uppbringa varken idag eller imorgon. Det enda som kunde erbjudas var att Dr Halina ringer upp imorgon mellan 16 och 17...Jahapp, det får väl duga då. Alltså får jag skjukskriva mig själv i förväg och hon godkänner det sen :-)
Efter nio dagar ser benet ut så här. Svullnaden är nästan borta och har ersatts av blånader istället. Det börja till och med att blåna till sig både i knävecket och på fotknölen. Det liksom sprider sig....

Som sagt, det går framåt, jag är mycket bättre nu. Men, det stramar och gör ont fortfarande. Vaden känns liksom för kort på nå vis. Att börja flänga omkring i hemtjänsten och hoppa upp å ner på knä för att dra på stödstrumpor och dyligt känns rätt så avlägset än så länge...Fast, man får väl höra vad hon säj imorrn, Dr Halina. Är i alla fall jävligt LESS på att va hemma!

Nått annat jag är dyngless på är: Att trava omkring i svarta tights och jeanskjol....Men, det är för fågeln det enda plagg jag får över vaden för tillfället!!

Nä då, jag ä int bitter :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar