tisdag 26 februari 2013

Trasig vadmuskel...

Ja happ! Det blev till att uppsöka Mr Doktor till slut ändå. Trodde att jag skulle kunna smita undan det....Men ICKE! Igår blev det till att älga iväg hälsocentralen på Bredbyn och därifrån blev jag skickad vidare till Akuten för ytterligare undersökning. Tur att syrran ställde upp som privatchaufför, och Katrin tog hand om barnen. Tackarrrr!

Summan av det hela då? Jo, efter röntgen och en grundlig undersökning, som gjordes en snygg Akutläkare blev diagnosen en eller två muskler trasiga i vaden. Herr Doktor var typ helsäker på att det inte var hälsenan som slitits av.... Men, blev det ingen klar förbättring på två veckor måste jag höra av mig igen, för då kunde det vara hälsenan ändå. NEJ TACK! Hälsena av = Gips i åtta veckor!

Nu är "återhämtningstiden" enligt läkaren cirkus tre veckor. Benet lindades och musklerna ska självläka. Har man tur går det fortare, fast det kunde ta längre tid också....Usch å fy! Både slalomåkningen på sportlovet och den planerade fjällsresan ligger i risigt till!

Nä, nu jävlar äre slutsportat för min del!! Nu håller jag mig till öldrickning hädanefter! Det är en helt ofarlig aktivitet :-)))

1 kommentar:

  1. Ligger själv pall I Sierra Nevada med en vecka av vandring åt skogen. Måste dock gå 10km till bilen haha hoppas att det är möjligt. Tog det långt tid att bli OK?

    SvaraRadera