onsdag 16 januari 2013

Örnsköldsviks kommun...

Öviks Kommun må va det märkligaste "företag" man kan vara anställd åt....Man har visst ingen anställningsort. Alltså kan man bli kommenderad vart som helst för att jobba å det är bara att ställa upp! Kostar både fritid och pengar. För du får inte ett öre för resan eller tiden.

Vilket annat företag har det så beviljat med sina anställda?? Å vilka andra inom kommunen? Knappast tekniska....Nej, det är nog bara vi äldreomsorgskärringar som får flänga runt gratis! Och facket Kommunal godkänner det hela också.....hmmmm.....varför får äldreomsorgen så dåliga betyg i sin medarbetarankät, och varför är det så svårt att få dom som vill arbeta inom vården??

Ja, varför??

Så nu idag ska jag dra iväg till Myckelgensjö och bekostar både min fritid och pengar i att ta mig dit och hem. Jag åker gärna ut och jobbar på andra ställen, det är roligt att så nått annat ibland, men ro hit med reseersättning och restidsersättning som en normal anställd skulle få :-)

Tjo ho!

3 kommentarer:

  1. Säg upp dej det finns andra jobb!

    SvaraRadera
  2. Ja du, mamma :-) Det är nog enda sättet. Äre då du å jag startar vår superfirma?? Eller så börjar jag på den dära skomakarutbildningen :-)

    SvaraRadera
  3. jag tycker alla alla vägar i bjästa ska breda utt alla de ska ha
    belysnigar ochså ska vägarna ska vara isolerad
    de ska vara lik i köpmanholmem ochså

    SvaraRadera