måndag 10 december 2012

Nobelfesten 2012!

Japp! Då vare dax för Nobelfesten igen.....Å inte ä man bjudd i år heller? Så nån finare middag ikväll lär det inte bli. Nä, här i huset blir det en helt vanlig älgstek. Men, jag måste nog följa spektaklet på tvn i alla fall. Sändningar från banketten börjar 20.00. Roligt att speja in dukningen, kläderna och den "exlusiva" maten.
Jag säj som en gamling....Man sku ju rakt inte kunn för sä på nån töckarn tellställning....
Den här sittningen må ju vara rena sömnmedicinen...

Jäklar! Vilken snygg uringning Prinsessan Madeleine fått till.... :-)
Här har en pedant skött dukningen!
 
Jaha gott folk! Idag är jag ledig efter jobbarhelgen och det känns ju helt ok. Tror att jag och barnen ska börja limma ihop pepparkakhusen som vi bakade igår kväll. Då lär man få sin ranson svordommar gjorda för den här dagen med.....Bruka ju va ett helsicke att få till det med den där kokheta sockersmörjan!
 
Sen måste vi ut och knycka några smågranar också. Barnen har fått för sig att dom ska ha riktiga granar på rummen i år. Och det ska väl gå bra.....Jag såg ut några småttingar igår när jag va ute och åkte en sväng :-)
 
Men först MERA KAFFE! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar