måndag 3 december 2012

Missfoster...

Helsprättn vad dåligt det går med "julbaket".....Igår fick jag för mig att baka cupcakes med kanel och spritsad smörkrämsglasyr ovanpå. Låter ju väldigt lyxigt och gott......Men, skenet bedrar!! Blev bara dynga av alltihopa :-)))
 Ja, så här såg då inte mina ut i alla fall...

VARFÖR är det i princip omöjligt att få muffins så där höga och fina som dom ser ut på bilderna??? Redan när man häller smetet i formarna ser man att det kommer å gå åt helvett...

VARFÖR blir glasyren bara som ett kletigt skämt?? Inte så där frostigt fluffigt...

Men, vi ska nog äta upp fulingarna i alla fall. Och Nils han sa så här när han hörde hur jag beklagade mig över mina missfoster: Jag tycker dom är fina jag :-). Det var snällt sagt! Han vet hur man charmar en stackars bagare....

Nu alla vänner!! Det är Måndag morgon och nu TAGGAR vi igång veckan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar