tisdag 11 december 2012

Julgranar...

Igår i värsta kylan stack jag å barnen ut på stöldturné.....Målet var att försöka roffa åt oss några prima smågranar till barnens rum och granris till mig själv. Är det rätt och riktigt att lära barna att stjäla??? Jo, då det gäller några stackars tunna, anskrämmliga granar går det nog för sig?

Själv är jag väldigt sugen på en KORT och TJOCK gran i år. Gärna ståendes i en korg.....Men, det blir nog i drömmarnas värld. Oscars nyknyckta gran var faktiskt lite lik en sån som jag vill ha :-) Fast den fick jag absolut inte lägga vantarna på.....

Idag har det varit en riktig vinterdag! -24 grader imorse.....Tjocksockarna åkte på illa kvickt :-) Gillar inte att frysa om fötterna!

Åpropå kylan...Bäst att älga iväg ner till bästa vännen Pannan!

Puss på ER ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar