söndag 21 oktober 2012

Sommaren som gått...

Nu när jag äntligen har en fungerande dator slänger jag in lite foton från i sommar...

Här är bilder från Leksand, där vi huserade en vecka i somras. Där var det riktigt BRA! Tror det blir en resa dit nästa år med....
Som ni ser så var det mulet å grått även i Leksand!

Nova åker krokodilbåt,

TURISTER! Åker tåg runt Leksand sommarland,

Det fanns en pool på Campingen också. Schysst!
 
En dag åkte vi till Falun och gick på guidad visning av Falu gruva. Eller som Nova sa: Farliga gruvan....
 
Det fanns tre REGLER som gällde nere i Gruvan. 1. Man fick inte vissla. 2. Inte bråka, och nr 3, den viktigaste regeln, man fick absolut inte svära!!

 
Ser ju tusan ut som en "riktig" jobbare i den här munderingen....

Å vem var den första som bröt mot reglerna i gruvan?? Jo, Länsman såklart! Hann bara några meter ner så slog jag huvve rakt in i stentaket...JÄVLAR!! Högt och tydligt......Nästan så jag skämdes lite...Men, alla andra fick sig ett gott skratt....Tur jag hade fulhjälmen på mig i alla fall!
 
Nova poserar i en femhundralapp. Det fanns ett teknikhus bredvid gruvan där barnen fick hålla på med uppfinningar och experiment. Skoj!

Hupp! Nu börjar Solsidan.....Det får man inte missa :-)

bye, bye,


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar