tisdag 16 oktober 2012

Plocka mossa!

Nog äre väl....Att snön alltid kommer som en överaskning? Fick ju älga omkring hela morgonen för att leta passande kläder till barn och mej! Sen när jag skulle sopa av bilen är det samma visa vartenda år. Ingen sopjävel!! Vem i friden äter upp soparna under sommarn?? Arg som ett bi hittade jag tillslut en tvättmojäng till högtrycken som ser ut ungefär som en sop. Den långstången fick bli min nya bilsop :-))

Sen äre denna eviga mossplockning. Varje år tänker jag att jag ska plocka mossa för att kunna göra lite skoj julpyssel så småningom......Å mossan går ju som sagt bäst att plocka innan snön kommer..... JA, mossan är oplockad än!

Ikväll är det Miniorer för sonen och Barngympa för dottern. Det betyder en timmes lugn och ro för en ensamstående mamma :)))

Rätt så NICE,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar